Voorwaarden
Uitgave: 2024/1
- Zodra je het grondgebied van het zwembad betreedt, houd u zich aan de regels en instructies die hieronder staan beschreven. Door het registratieformulier te ondertekenen onder de notulen verklaard " de eigenaar / geleider" deze voorwaarden te hebben gelezen, begrepen en hiermee akkoord gaat en deze zal naleven. (U vindt de algemene voorwaarden terug op de site van Hydropaws of u kan een uitprint van deze algemene voorwaarden bevragen aan de balie om deze daar door te lezen).
- In verband met de Europese privacywetgeving (GDPR) zal er ALTIJD gevraagd worden op de intakefiche of er eventueel foto's van de hond mag genomen worden tijdens de zwemsessies om deze vervolgens te publiceren op de site van Hydropaws ,op sociale media of voor medische opvolging van samenwerkingsverband met behandelende dierenarts(sen) en fysio/hydrotherapeuten . Deze moet men schriftelijk noteren of de klant hiermee wel of niet akkoord gaat om deze foto's op de site van Hydropaws te plaatsen en op sociale media of medisch aspect. Indien de klant schriftelijk aanduidt hier niet mee akkoord te gaan om foto's te publiceren zal dit gerespecteerd worden en zal er tijdens de zwemsessie bij Hydropaws geen enkele foto genomen worden door Hydropaws om deze te publiceren op de site van Hydropaws en op sociale media of medisch aspect. M.b.t. de door de klant doorgegeven klanteninformatie aan Hydropaws zal deze info bewaard worden in het klantenbestand van Hydropaws. Deze verworven klantgegevens worden enkel gebruikt voor een goede werking te beogen intern Hydropaws en zal voor GEEN enkel ander doeleinden gebruikt worden!
- Resserveren van afspraken: * Zwemsessies zijn bij voorkeur door de klant zelf via de online -agenda in te boeken en te beheren via onze site "www.hydropaws.be". De klant heeft zo steeds de mogelijkheid 24/24 om zelf zijn afspraken online te beheren / boeken. Indien de klant echter telefonisch, of ter plaatse bij Hydropaws een afspraak wenst te boeken zal Hydropaws maximum 1 toekomstige afspraak inboeken (enkel tijdens openingsuren Hydropaws te bekomen). Verdere toekomstige afspraken dienen door de klant zelf verder in te boeken en te beheren via de online-agenda via onze site "www.hydropaws.be"!
- Annulaties / niet komen opdagen (No-Show): Hydropaws werkt met een strakke planning. Hydropaws heeft deze tijd / personeel voor u ingeplant en vrijgehouden. Andere klanten kunnen deze plaats echter niet meer opvullen. U krijgt steeds een automatische herinneringsmail (4 dagen voor aanvang van uw geplande afspraak), dus een afspraak vergeten is vrijwel onmogelijk. Dit draait om wederzijds respect! * Annuleren / Niet komen opdagen "No-Show": De klant kan zijn geplande afspraak kosteloos annuleren bij Hydropaws tot 3 dagen voor de aanvang van zijn geboekte afspraak. Bij laattijdig annuleren (minder dan 3 dagen voor aanvang van uw geplande reservatie) of de klant echter NIET komt opdagen (No-Show) is Hydropaws genoodzaakt om het volledige tarief van de geboekte afspraak in rekening te brengen aan deze klant die zijn geplande afspraak niet is nagekomen. Omdat de klant hier zijn geboekte afspraak echter niet is nagekomen en hier andere klanten niet meer de mogelijkheid hebben om dit vrijgekomen tijdslot als nog te kunnen boeken is Hydropaws hier echter genoodzaakt een betaalverzoek aan de klant zijn adres per mail toe te zenden voor zijn "niet nagekomen afspraak" met inhoudelijk van deze verzonden mail: het document "Niet nakomen van geplande afspraak / No-show) met hierin de vermelding van datum van verzending, datum van de klant zijn niet nagekomen afspraak en het hieraan gekoppelde openstaande bedrag gelijk aan het bedrag van de "geboekte formule" aan te rekenen! Opgelet: Indien het openstaande bedrag niet binnen de 5 kalenderdagen (ref. = datum van opstelling van dit document) dat klant wordt toegezonden per mail gekoppeld document "niet nagekomen afspraak / No-Show") op de rekening van Hydropaws is gestort behoud Hydropaws hier het recht per direct om ALLE toekomstige afspraken van deze klant kosteloos te annuleren (klant wordt hier van deze beslissing per mail op de hoogte gesteld nadat de 5 kalenderdagen zijn verstreken (ref. datum opstelling van document voordat de eerst volgende afspraak zal plaatsvinden) met de vermelding in toegezonden mail dat: "klant zijn toekomstige afspraken kosteloos zijn verwijdert omwille van volgende reden: " klant heeft zijn openstaand bedrag niet binnen de 5 kalenderdagen op rekening van Hydropaws gestort" De klant kan vanaf het verzenden van bovenvermelde mail "verzoekbetaling / document: niet nagekomen afspraak / No-Show" echter zelf geen online nieuwe afspraak boeken voordat het openstaande bedrag is vereffent!
- Gemiste sessies kunnen alleen worden ingehaald, mits deze 3 dagen van te voren zijn geannuleerd of verplaatst zijn en dit alleen in overleg met Hydropaws.
Alle prijzen zijn in Euro en inclusief BTW. Hydropaws heeft het recht om de zwemsessie te stoppen / annuleren als de betaling door de cliënt geweigerd wordt. Het volledige bedrag van de gekozen formule dient altijd volledig te worden betaald aan Hydropaws bij de intake ( bij afgifte van doorverwijzingsdocument / registratiedocument) bij het begin van de sessie. Bij Hydropaws worden enkel volgende betalingen aanvaard: CACH , BANKAPP / PAYCONIQ via Gsm (QR-code). Met de KAART (Bankcontact / pinnen) is NIET mogelijk bij Hydropaws! Bij een tussentijdse beëindiging van een sessie / formule is terug betaling niet mogelijk, tenzij anders schriftelijk is afgesproken met Hydropaws.
Hydropaws behoudt zich altijd het recht de zwemsessie stop te zetten! Bij enige twijfel dat de hond niet sociaal is naar mensen of dieren zal de begeleidende persoon van Hydropaws het recht behouden deze sessie met onmiddellijke ingang stop te zetten en deze te annuleren als deze het onveilig acht voor zichzelf, begeleidende personen en de hond.
Om de gezondheid van iedere hond zo goed mogelijk te kunnen verzekeren vragen wij U om de betrokken hond zijn vaccinatieboekje mee te brengen als U met uw hond komt zwemmen! Hier behoud Hydropaws steeds het recht om bij aankomst/intake het vaccinatieboekje van de betrokken hond op te vragen ter controle. De geleider stelt het vaccinatieboekje van betrokken hond bij de intake dan ook vrijwillig ter beschikking aan de medewerker van Hydropaws voor deze controle te kunnen uitvoeren! Indien de klant weigert de hond zijn vaccinatieboekje ter beschikking te stellen aan de medewerker, heeft Hydropaws hier het recht om deze sessie onmiddellijk stop te zetten en uw hond te weigeren, het bedrag van deze geboekte zwemformule / sessie zal worden aangerekend (klant niet naleven van voorwaarden van Hydropaws). De medewerker van Hydropaws zal deze controle hier onmiddellijk ter plaatsen controleren/vergelijken met de door de klant eerdere vrijgegeven info/gegevens doorgegeven bij de voorgaande ingediende online-boekingsaanvraag en dat deze betrokken hond ook in orde met de wettelijke verplichte vaccinaties volgens de Europese richtlijnen en of deze tijdig zijn toegediend/herhaalt . Na deze controle zal de medewerker dit vaccinatieboekje terug aan de eigenaar/begeleider overhandigen. (Indien de medewerker door omstandigheden na controle dit vaccinatieboekje vergeet U terug te overhandigen, vraag hier zeker naar voordat U de accommodatie van Hydropaws verlaat en dat U zich verzekerd dat U dit vaccinatieboekje terug mee naar huis neemt! Indien U bij enige twijfel zit of uw hond in orde is zijn met de wettelijke verplichte vaccinaties kan U steeds even op voorhand informeren bij uw behandelende dierenarts.
Bezoekers betreden ons terrein altijd op eigen risico. Hydropaws kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies of schade. Kinderen vallen altijd onder toezicht van een begeleidende volwassene.
Alleen honden die sociaal zijn naar andere mensen en honden worden toegelaten. Bij enige twijfel heeft Hydropaws het recht de hond te weigeren!
- Geleiders dienen VERPLICHT ALTIJD de hond(en) aangelijnd te houden, behalve tijdens de zwemsessie en in de afgesloten plasweide met begeleidende persoon daar ook aanwezig (de plasweide bevindt zich naast de ingang van het zwembadgebouw).
Laat voor de zwemsessie uw hond nog eens vooraf goed uit bij u thuis. Bij aankomst bij Hydropaws geeft u uw hond nog eens ruim de mogelijkheid om op de voorziene privé plasweide (naast de ingang van het zwembadgebouw) de tijd om zijn behoefte te doen voordat u het gebouw binnen komt en de sessie start. Gelieve de hond NIET langst de weg uit te laten om de rust te bewaren! Gelieve de grote boodschap ALTIJD op te ruimen en deze in de daarvoor bestemde afvalbak te deponeren in de plasweide! ( er is indien gewenst poepzakjes en poepschep aanwezig op de plasweide). Zo heeft iedere bezoeker een zuivere plasweide!
- De hond is verplicht een halsband of zwemvest te dragen tijdens de zwemsessie(s). Een lederen halsband of tuig word afgeraden.
Zwemmen is inspannend voor een hond, dus maak die dag van uw bezoek aan Hydropaws geen lange wandeling.
- Je hond leert eerst de regels van het zwembad kennen. Er zal altijd een verantwoordelijke persoon van Hydropaws aanwezig zijn tijdens de duur van de zwemsessie. Deze verantwoordelijke van Hydropaws zal veelal uw hond in het water mee begeleiden, motiveren, coachen, enz.., dit om veiligheidsredenen.
- Indien de hond zich ontlast in het zwembad wordt er ALTIJD onmiddellijk een bedrag van €50,- in rekening gebracht bijkomend op het vooruit betaalde tarief van de al betaalde zwemformule / sessie bij de bovenop het al betaalde bedrag bij de intake . Dit extra bedrag is een symbolische extra vergoeding voor het reinigen van het zwembad. Wij zijn genoodzaakt om alle afspraken die dag te annuleren om het bad te reinigen en te ontsmetten. Indien deze hond het bad nog eens een tweede maal bevuild tijdens zijn bezoek behoudt Hydropaws het recht om deze hond in de toekomst te weigeren.
Om het filtersysteem niet te zwaar te belasten en om de kwaliteit van het zwemwater op peil te houden worden eigenaars verzocht hun hond gefatsoeneerd en netjes aan te bieden en goed te borstelen. Gelieve dit borstelen / kammen niet op de dag zelf van het bezoek aan Hydropaws uit te voeren, zo komen de haren losser te zitten. Indien u de hond toch niet gefatsoeneerd aanbiedt voor een zwemsessie, zal Hydropaws gedwongen zijn meer tijd te spenderen om uw hond af te spoelen en zal je hond minder lang in het zwembad vertoeven!
- De hond moet te alle tijde aangelijnd blijven (behalve tijdens het zwemmen en in de afgesloten privé plasweide vergezeld zijn door zijn geleider). Uw hond zwemt met reddingsvest en of halsband om. Gebruik geen lederen halsband, leder scheurt snel als het vaak nat wordt.
Aangezien het een privé hondenzwembad is, is het hier wettelijk verboden dat de eigenaar / geleider mee in het water mag gaan. Voorzie u van handdoek of kledij die nat mag worden. De (eigenaar / begeleider) mag zijn hond wel motiveren bovenop de zwembadrand langst het zwembad.
- Hydropaws is niet verantwoordelijk voor eventuele kosten die gemaakt worden bij de dierenarts vanwege de doorverwijzing / gezondheidsverklaring of de behandeling. Deze kunnen dan ook niet op Hydropaws verhaald worden. Let wel: Een bezoek aan Hydropaws is geen vervangend bezoek aan de dierenarts!
De eigenaar / geleider van de hond is ten alle tijden verantwoordelijk voor de eventuele schade die u en uw hond veroorzaakt.
- Hydropaws kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele problemen die opspelen door de achtergehouden gezondheidsproblematiek. De klant verklaart door ondertekening van het doorverwijzingsdocument / registratiedocument die tijdens de intake verschafte informatie wordt verkregen, dat deze info zo correct en up-tu-date is (max. 30 dagen voor het intake gesprek).
- Honden met (besmettelijke) aandoeningen zoals oor-mijt, kennelhoest, veelvuldig braken, ernstige diarree, e.d. mogen niet zwemmen. Hier dient u vooraf telefonisch contact op te nemen met Hydropaws. Uw hond mag pas terug weer beginnen met de zwemsessie als deze weer gezond is verklaart door uw dierenarts.
Loopse teven, honden met open wonde of hechtingen, kunnen helaas niet worden toegelaten voor een zwemsessie. U dient vooraf telefonisch contact op te nemen met Hydropaws.
- In verband met de veiligheid voor uw hond (om maagtorsie, diarree en braken) te voorkomen tijdens het zwemmen, vragen wij u uw hond minimaal 4 uur van te voren en tot 4 uur na de zwemsessie geen eten te geven !
Hydropaws beoogt altijd een zo goed mogelijk resultaat van de hond te verkrijgen. Echter staat Hydropaws niet garant voor een niet volledig herstel of eventuele bijwerkingen voortvloeiend uit de zwemsessie. Indien de hond een medische achtergrond heeft, dient de klant verplicht een doorverwijzingsdocument te laten invullen door een gecertificeerd dierenarts en deze te laten ondertekenen op naam. Indien een hond " fun / recreatieve" zwemsessie komt volgen, dient de eigenaar / geleider geen recente op naam ondertekende doorverwijzingsdocument / gezondheidsverklaring voor te leggen bij de intake van de zwemsessie. De eigenaar gaat door het ondertekenen van het registratiedocument akkoord dat de hond de zwemsessie volgt op eigen risico. Hoewel Hydropaws het uiterste belang hecht om uw hond op een zo verantwoord mogelijke manier deze zwemsessie aan te bieden.